När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg under mars 2010

Av Linnea - 20 mars 2010 17:32

Eftersom jag jobbar hela helgen så blir kvällarna myskvällar, slappandes framför teven. Igår hade jag ju New Moon dvd'n att se på, men ikväll har jag ingen bra film hemma så då ska jag se vad teven har att bjuda på. Tittade in på tv.nu en snabbis och den som lockade mest var Jurassic Park. De andra filmerna verkade dåliga. Eller en verkade bra, mene den har jag sett. Jurassic Park har jag halvt sett, men det finns ju så många (eller?) så jag har inte riktigt fått ett grepp om dom filmerna. Men jag tror den är bra! (den fick ju bäst betyg av alla kvällens filmer på tv.nu, så det går vi efter).


Nu: Middag, kött och gratäng! <333

Sen: Slappa slappa slappa

Ännu senare: Jurassic Park, chips, godis

Ännu ännu senare: SOVA!

Av Linnea - 20 mars 2010 16:53

Igårkväll var det filmmys som stod på schemat. Filmen blev New Moon. Har sett den en gång tidigare, och det var på biopremiären. Då älskade jag filmen! Men nu var den bara helt ok (eller okej, bättre ska jag erkänna), men det gick inte alls att jämföra med hur den var på bio. Film är alltid bäst på bio! Och ja, till veckan blir det ett biobesök för mig. Filmen jag ska se är Remember me!

Av Linnea - 19 mars 2010 15:01

Eftersom man slutade klockan tolv idag så hann man med en liten snabb shoppingrunda. Det blev lite underkläder samt, hör och häpna, SOLBRILLOR! Fast det har varit mulet i två dar här nu så tänkte jag att det ändå kan vara dags. Då man är förberedd när solen väl kommer tillbaka. För tro det eller ej, men tiden kommer säkert gå väldigt snabbt och så vips så är det vår. Härligt!


Köpte ett par svarta raybanliknande brillor från Glitter för 80spänn. Jag är inte en sån person som lägger ner flera hundra på ett par brillor, för jag vet att jag kommer köpa flera. Köper säkert fem brillor per år. Och då kör jag hellre på många och billiga än ett par och svindyra. :)

Av Linnea - 19 mars 2010 08:13

Ibland är det faktiskt bra att vara sjuk. Ja tänka sig, det kan vara bra att ligga däckad i soffan och halvsova. För då kan det hända att man har mtv på som bakgrundsljud och så kan det vara så att man uppfattar någon melodi som låter alldeles fantastiskt. Och så kan man ju kolla i slutet vad låten/artisten hette. Och så har man upptäckt en helt ny favoritartist som man undrar hur man har kunnat överleva utan så länge.


Det gjorde jag i veckan. Adam Lambert - Whataya want from me <3

Av Linnea - 18 mars 2010 09:26

Jag känner ett enormt städsug, så när jag käkat klart min finafina frukost ska jag ta och städa hela hallen. Dammsuga, dammtorka, ställa iordning skorna, fixa allt i garderoben osv. Haha, jag är seriöst sjuk än. Man kan ju inte vilja städa så här! :D

Av Linnea - 17 mars 2010 18:46

I november var jag på väldigt många biobesök. Därefter kom en biobesökslös period under december, januari och februari (med undantag för Avatar i 3D i december). Och nu i mars har det kommt upp ett par nya rullar. Och jag vill se hur många som helst! Varför kan inte de bra biofilmerna ploppa upp med en månads mellanrum så man hinner se alla. Inte alla på en och samma gång och så måste man välja bort några och vänta tills dom kommer ut på dvd. För man kan inte gå på bio flera gånger i veckan. Bättre med en gång i månaden. Biograferna skulle nog tjäna på det tror jag. Fast dom väljer i och för sig inte så mycket. Och dom vet inte vilka som kommer bli biosuccéer. Fast dom kan ju ha en aning i alla fall.


Top 3 biofilmer som jag vill se nu: (i slumpad ordning)

  • Alice i underlandet
  • Shutter Island
  • Remember me

Har ni sett en eller flera av dom jag nämnde nyss? Vad tyckte ni om dom? Kan ni rekommendera någon? :)

Av Linnea - 17 mars 2010 10:58

Efter att jag käkat frukost, duschat och gjort mig iordning ska jag ta en lång runda ute med hunden i det vackra solskenet. Det står att det är minus sex på termometerna, men det är ju varmare i solen och det blir ju varmare när man går. Riktigt härligt! Jag längtar efter att få komma ut i friska luften, har ju typ inte ens gått ut sen i måndags. Hemskt! Jag måste ju vara sjuk som vill det här!


Just ja, jag är ju sjuk. Då är det ju inte konstigt! :D

Av Linnea - 16 mars 2010 18:25

Observera att det där inte är min ulltimata drömkväll jag hade kunnat drömma om (I inlägget nedanför). Då skulle jag förmodligen valt något i stil med "En sval kväll, liggandes i min hängmatta med en god fruktdrink i handen efter en solig dag på stranden i det varma underbara Thailand." Hur awesome hade inte det varit? Men ja, det jag ville säga är att jag försöka göra drömkvällen så realistisk den kunde bli. Och ja, det var det perfektaste jag kunde få till det en tisdagkväll, vilket inte är så perfekt alls. Så man kan ju fortsätta drömma lite till om Thailand. <3

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards