När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg under december 2009

Av Linnea - 27 december 2009 19:04

....



.... JAG FYLLER ÅR OM TYP EN VECKA!


17 år. Herregud jag börjar bli gammal. Typ åldersnoja.


Fast om jag skulle välja en ålder och stanna i den för alltid skulle jag nog välja 23. Det verkar vara som en bra ålder. Men shit, snart är min tonår förbi. :ooo


Av Linnea - 27 december 2009 18:53

Nu sitter jag och väntar på att syster ska komma hem, för när hon gör det så ska vi spela Supermario bros på Wii. Det är massa roligt!

Av Linnea - 27 december 2009 18:26

Hur länge tar det för er att göra 255 mackor med stenhårt bregott, två skinkbitar och lite ärtskott på?

För mig tog det väl cirka 3 timmar och 45 minuter.

Och då har jag räknat med att man ska packetera in dom i papperspåsar, sätta fast de med en etikett och sedan dela in dom i olika backar och föra dom till kylen..


Där efter packade man cirka 200 pizzor, 120 bullar och 100 muffins. Dom skulle packas upp, datummärkas och packas ner igen.


Sen satte man igång och gjorde 75 kycklingbaguetter. På dom skulle det vara majonäs, sallad, bacon, kyckling och saltgurka. Även de skulle sättas i olika formar och sättas fast med en etikett och sedan läggas i olika backar inne i kylen.


Och inte nog med det. 63 landgångar också. Påläggen på dessa var många. Bregott, rostbiff, sallad, potatissallad, skinkröra, majonäs, ägg, räkor, persiljeblad, gurka och körsbärstomater. Ochäven de skulle packas in, märkas med etiketter och läggas i olika backar.


Lägg till ett strömavbrott som varade i ungefär en timma mitt under dagen. Kylarna fick inte öppnas och stängas under den tiden. Det var kolsvart. Jobbkapaciteten minskade oerhört.


Lägg även till att jag skar mig på vänster pekfinger, mina skor skavde, jag var hungrig och allmänt trött i benen.


SÅ HAR MIN JOBBDAG SETT UT!


Och jobbdagen levde verkligen upp till namnet. Det var väldigt JOBBigt. Fast turligt nog så tror jag morgondagens jobbdag kommer bli mycket lindrigare. Fast nu under julen och under hela lovet i princip så är det högsäsong och då får man allt förvänta sig mycket att göra.

Av Linnea - 26 december 2009 18:58

Syster kom hem från stan med en gamestop-påse som innehöll det nya mariospelet till wii. Super Mario Bros eller nåt sånt. Mamma, hon och hennes kompis har suttit som fastklistrade framför det sen de kom hem. Jag tror jag måste kila ner och prova det jag med. Tror det kan vara riktigt underhållande. Ciao!

Av Linnea - 26 december 2009 18:34

Nu är jullovet slut för mig. Inte skolmässigt, men jobbmässigt. Har jobbat åtta halv fem idag och det var full rulle hela dagen. Jobbar flera dagar i rad nu - hela lovet. Så det blir som ingete lov för mig. Det är jobbigt nu, men senare blir det bättre eftersom jobbigheten blir pengar. :D Och snart fyller man ju år, så då blir det förhoppningsvis löneförhöjning. Höhö :D Nu ska jag chilla. Är massa trött. Kram

Av Linnea - 25 december 2009 19:36

Kan räkna upp några av julklapparna som jag fick :D

  • ETT OBJEKTIV TILL MIN NIKON D60 <33
  • PRISON BREAK SÄS.4 <33
  • BLACK STAR PARFYMEN <33

...Redan när jag öppnat de här tre paketen så kunde min julafton vara komplett. Men man fick även mera! :D

  • PRESENTKORT PÅ H&M + EN BIOBILJETT
  • SKISSBLOCK + PENNOR M.M
  • HÅRBAND
  • BODY BUTTER OCH BODYLOATION
  • SMYCKEN
  • KLIPPKAPPA
  • NECCESÄR
  • LOVIKAVANTAR
  • SOCKAR + STRUMPBYXOR
  • PYJAMAS

Det har verkligen varit en trevlig jul. Härligt sällskap, god mat och trevliga julklappar. Nu ska man dock tillbaka till verkligenheten och börja jobba flera dagar under jullovet. Humpff..

Av Linnea - 24 december 2009 21:31

Har inte suttit vid datorn tidigare idag, och det kan man ju faktiskt förstå. Vill umgås med familjen och släkten under jul. Har haft det riktigt trevligt. Bra sällskap, god mat, väldans trevliga julklappar med mera. Jag hoppas ni har haft en bra jul!


GOD JUL :D

Av Linnea - 23 december 2009 18:56

Jag är typ segast i världen med att skaffa Spotify. Men jag är alltid seg på att skaffa såna tekniksaker på datorn osv. Men nu har jag äntligen det som sagt!


Har börjat göra lite spellistor och så. Idol-spellista, favvo-spellista, jul-spellista och så vidare. Man kan ju göra hur många spellistor som helst. Lugna låtar, pepplåtar osv. Nice nice :D


Har ni nå musiktips? :D

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards