När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg under december 2009

Av Linnea - 12 december 2009 10:48

När man vaknar vid elva (som jag gjort idag) så käkar jag alltid frukostlunch. Fast jag fattar inte skillnaden mellan vanlig frukost och frukostlunch. Visst, frunchen ska vara stadigare så man ska klara sig till middagen, men jag blir fortfarande hungrig lika snabbt efteråt som när jag skulle ätit en vanlig frukost. Så det där med frukostlunch funkar inte för mig!


Sen blir jag alltid hungrigare snabbare om jag äter mycket till frukost. Det är bättre att äta lite till frukost för då tycks jag bli hungrigare mycket senare på dagen. Så det där med stadiga frukostar är inget för mig!

Av Linnea - 12 december 2009 02:10

Under de två senaste dagarna har jag suttit vid datorn i cirka 10 minuter. Har haft fullt upp. Och jag kommer ha det hela helgen. Har inte ens tid att plugga till svenskaprovet som är på tisdag. Fett stressad jag är nu innan jul. Har inte tid att städa eller nåt sånt heller. Usch, ångest. På tal om något annat så tyckte jag ändå det var rätt som vann idol. Calle var grymt bra, men nådde inte riktigt ända fram. Gonatt!

Av Linnea - 10 december 2009 21:50

Helt galet vad mycket jag har att göra. Fast nu blir det lite slappistime med systeryster. Se på film och käka bj samt massera varandra lite. Ingen tid för datorn idag alltså. Ciao!

Av Linnea - 9 december 2009 13:15

Här kommer något superspännande som jag tror ni skulle vilja läsa. Kolla bara lite längre ner i texten så får ni reda på vad det är. :)






Som sagt, rubriker är väldigt viktiga va? Har man en intressant och lockande rubrik så kommer mer att läsa den - även fast det kanske hade funnits ett exakt likadant inlägg med än tråkigare rubrik. Då hade man valt den mer intressanta rubriken.


Men vad gillar ni att läsa om då? Om man nu ska dra sig tillbaka till min rubrik. Vad som hänt om dagen, olika funderingar, roliga händelser, filmer, musik, mode, berättelser, tips. Fast nu hinner jag inte starta igång någon konversation för dataläraren är mig i ryggen hela tiden. Ciao!

Av Linnea - 9 december 2009 13:09

En i klassen har på en julspellista. Myyys! Jag har jättemycket julkänsla nu och till helgen ska jag fixa glögg, pepparkakor och mögelost/ädelost. Har redan de två sistnämnda grejerna, så det är bara glöggen som fattas! Igår tände jag även andra adventsljuset när jag käkade kvällsmål. Hann ju inte göra det i lördags så min andra advent var igår! Samma kommer det bli nu på söndag. Jag får fira tredje advent på lördagen eller någon gång veckan efter. :)))

Av Linnea - 9 december 2009 12:23

Nu har vi datakunskap. Det blir alltid ett sånt tjorv med denna datakunskap. Jag hade lätt kunna skippa den här kursen och göra något som är både vettigare och roligare.


Först krånglade det med grupperna och halva gruppen missade de första tre veckorna (6 lektioner). Sen krånglade det vilken sal vi skulle ha, så vi fick byta tre gånger. Idag krånglade det igen. Vår sal hade dubbelbokats.


Argh, leeessss!!

Av Linnea - 8 december 2009 23:28

De två senaste kvällarna har jag varit ganska duktig. Jag har försökt plugga lite nk. Prov imorgon. Känner mig hyfsat säker. Men det gjorde jag förra gången också - och då blev det ett G, så man vet aldrig. Vill ju självklart ha MVG, men det är ju assvårt och jag skulle aldrig kunna få det. Men jag hoppas verkligen verkligen jag får VG. Vill inte ha G i slutbetyg. :o För vi har ju bara den här terminen. Det här är sista provet. På förra provet fick jag G och på inlämningsprovet fick jag MVG. Så jag har ingen aning om vad jag kommer få i slutbetyg. :o


Aja, wish me good luck!

Av Linnea - 8 december 2009 17:31

Efter skolan stack jag till Make Up Store för en timmas sminkkurs. Mamma hade fått två såna presentkort när hon fyllt år så jag tänkte att jag kunde ta en. Hehe. :) Hon gick igenom olika rengöringsprodukter och sedan sminkade hon en vardagsmakeup på mig och plockade ögonbrynen och sån. Roligt och lärolikt. :)


Köpte även med mig lite produkter där ifrån. Cover All Mix i penn-form, ett persikofärgat rouge och en rosa ögonskugga. :)

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards