När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg under februari 2011

Av Linnea - 15 februari 2011 18:13

Jag kom precis på att det inte alls är måndag idag, utan tisdag. Så skrev fel i trassel-inlägget. Så ett perfekt tips en tråkig tisdag. För dom kan ju faktiskt också vara tråkiga. Men tänkte direkt att det var måndag när jag tänkte på en tråkig dag. Så nu vet ni.


Dessutom tänker jag avrunda denna tråkiga TISDAG med att se en annan film. Vilken vet jag inte än. Men dippen är i kylskåpet, lattérullarna står framdukade på en tallrik, drickan är serverad i cocacolaglas. Tisdagsmys here we come.

Av Linnea - 15 februari 2011 18:06

Om ett par dagar sticker jag och E till huvudstaden för en liten weekend. Komma bort från 30 minusgrader, liten stad, skola, jobb, träning, vardagen och bara njuta lite av hotellfrukost, resturangbesök, shopping i mängder samt en och annan glass i bj-baren.


Nu till min fråga. Ni stockholmsbor (eller om ni bara brukar vara där väldigt ofta), har ni några tips på vad man ska besöka i stockholm? Och nu menar jag inte sevärdheter och turistgrejer, utan mer shopping och mat. Butiker som inte finns här norrut eller bara väldigt bra butiker. Tips på resturanger med god mat.


Så kom med tips nu! Och mest tips om shopping, för här ska det minsann shoppas vårkläder. Har faktiskt sparat pengar och shoppat överdrivet mycket de två senaste månaderna. Det måste jag nästan ha lite cred för.

Av Linnea - 15 februari 2011 17:59

Har tittat på filmen Trassel idag. Den är precis så som en rolig animerad film ska vara! Den är jätterolig men samtidigt väldigt fin och den passar vare sig du är ung eller gammal. Blev väldigt glad av att se på den. Den får 5 av 5 stjärnor av mig!


Så ett hett tips en tråkig måndag. Lägg namnet trassel på minnet!


Av Linnea - 15 februari 2011 12:08

En till grej om debattävlingen på torsdag är att E och F hela tiden går runt och snackar om hur bra det kommer gå för våran grupp på debattävlingen. De har desssutom bestämt att F börjar debattera, jag tar mitten och sen avslutar E med några argument. Anledningen till det är för att "folk kommer ju aldrig ihåg mitten av vad man berättar. Det är början och slutet man kommer igår, så de är viktigast. De måste vara slagkraftiga och bra".


Jahapp. Det var ju trevligt att veta.


Sen på en lektion när vi förberedde oss för olika för och mot-argument om abort så kläcker jag alltid ur mig "Vänta, för abort. Då vill man ta bort barnet". Och sen kanske när vi ska komma på något mot-argument så är jag tvungen att tänkte högt igen och säga "Och mot... Då vill man att barnet ska behållas". Det är ju inte så bra, för då tror dom ännu mindre på mig! Aja, jag ska allt visa dom på torsdag. He he he.

Av Linnea - 15 februari 2011 12:02

Jag, E och F håller på att förbereda oss för debatt-tävlingen på torsdag. Ena ämnet är om man är för eller emot abort, och vi skulle bestämma vilka "karaktärer" vi ska var om vi är antingen för eller emot.


E: Om vi är för kan vi ju vara någon som gjort abort.
F: Ja, och om vi är emot kan man ju vara typ en adopterad. Alltså att en fött den och adopterat bort den. Istället för att den gjorde abort. "Typ hej jag är femton år och aborterad".

E, F och jag tittar på varandra och sen: HAHAHAHHAHAHHHAHAHA

Sen går vi typ runt och nämner det hela dagen. SÅN dålig humor har vi. Alltså. Inte okej. Fast jag kan ju lyckligtvis meddela att vi sedan kom fram till att om vi är emot så är vi något frireligiöst förbund. Det funkar nog.

Av Linnea - 15 februari 2011 11:57

WOHO!

Gårdagen startade jag med uppkörning. Gick super och när jag parkerat bilen på trafikverket var det första han sa: "Grattis till körtkortet". Det är knappt att jag kan fatta det själv.


Så igår körde jag till träningen. På väg hem svängde jag och C på ica och så plockade vi även upp N och drog till mig. Och nu imorse körde jag M till skolan. Fett chill att ha körtkort alltså. Vill ju bara köra runt hela tiden nu, haha. :D

Av Linnea - 15 februari 2011 11:47

(Eftersom jag inte satt vid datorn igår så tar jag det idag istället!)
Alla hjärtans dag. Det sägs att man atningen älskar den dagen eller hatar den. Beroende på om man har någon partner eller inte. Men jag fattar inte varför det ska vara så!?


Igår vet jag inte hur många statusuppdateringar och blogginlägg jag läste om att den dagen bara påminns om att man är ensam och bla bla bla. Oerhört tråkigt att läsa! Varför kan ni inte bara ta och göra något roligt och mysigt av det hela. Det är ju en dag då man ska visa sin kärlek till någon man älskar. Vem har sagt att det behöver vara ens pojk/flick-vän? Spendera den med din familj. Spendera den med din bästa kompis. Spendera den med vem som helst, som du gillar. Hitta på något mysigt i alla fall. Se film, gå på bio, ät ute eller var bara hemma och mys och prata massor. Jag tyckte då det skulle vara ett alldeles ypperligt sätt att fira alla hjärtans dag på.


Själv är min kille bortrest, så jag drog en runda med C till ica och inhandlade lite gott till kvällen. Vi hämtade sedan upp N. Dock var han väääldigt seg, så det blev lite tjorv - men det löste sig till slut! Vi spenderade kvällen at my place. Tittade på film, tjockade i oss godis, snackade en massa och bara hade det supertrevligt.


Så jag hoppas ni hade en trevligt och mysig alla hjärtans dag, vare sig ni har någon partner eller inte!

Av Linnea - 13 februari 2011 17:48

Idag när jag kom hem från jobbet stack familjen precis till mormor för att käka köttsoppa. Men jag äter inte soppa. Så då bestämde jag mig för att - hör och häpna - stanna hemma och försöka mig på att laga mat själv.


Jag kokade pasta (som tog 11 minuter!!!). Tacka vet jag snabbmakaroner. Sen värmde jag köttbullar i mikron. Och som pricket över i'et så gjorde jag värsta pasta-såsen (sån där färdig på pulver som blandas med vatten och kokas upp).


Men ändå, det är nog nästan den mest avancerade ansträngningen jag gjort på min middag någon gång. När jag ätit själv.

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards