När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg under februari 2011

Av Linnea - 1 februari 2011 16:47

Uppkörning och teoriprovet är nu bokat. Lääääskigt! Då får man bara hoppas på att man har körkortet inom två, tre veckor. Om jag inte nämner det efter den tiden så har jag förmodligen kuggat och vill inte ha några frågor angående det. Så ni vet.


Fast jag har redan en liten liten back-up-plan om jag kommer kugga för många gånger. Nämligen att köra upp i nån liten byhåla (typ gällivare). Finns inte några trafikljus, finns en liten liten rondell (fast man måste låtsas att det är en tvåfilig, annars kan man kugga på den - har säkra uppgifter på det) och det tar ju inte så länge att åka runt där. Hur ska de då kunna kugga en? Här i denna stad finns det ju trafikljus hela tiden, och om det inte finns det så vet man inte om det är huvudled, väjningsplikt eller kanske enkelriktat till och med. Och så ska man akta sig för alla gående på obevakade övergångsställ (i en liten by finns ju inte något sånt problem eftersom det aldrig är människor ute!). Vi ska kunna köra hit och dit i flera timmar (nästan). Och trafiken är ju total kaos jämfört med en liten byhåla!


Jag ska förstås satsa på att kirra körkortet redan på första försöket. Får köra skitsakta. Dock är jag mest orolig på att missa typ enkla saker, som enkelriktat, stanna för gående, parkera (suger på att parkera!!) och backa runt gathörn. Är även orolig att göra fel när jag kör i på- och avfarter, samt hitta rätt genom att följa lokaliseringsmärkerna. Jag är helt enkelt orolig för allt! Men får försöka intala mig om att det bara kommer gå bra. Ska först fokusera på teorin i alla fall, för provet är först. Usch, jag får hoppas att jag får lätta frågor - såna som jag känner mig säker på.

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards