När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 18 september 2009

Av Linnea - 18 september 2009 23:07

Sitter och ser på Dirty Dancing som går på tv just nu.

Och som vanligt hissar jag SVT. Inga reklampauser. <3


Fast jag börjar bli sjukt trött så efter Dirty Dancing (slutar om 30 minuter typ) ska jag gå och lägga mig! Tänkte sig, jag - lägga mig innan tolv på en fredag? Men ja, jag antar att jag inte fått så mycket sömn under skolveckan. Så inatt ska jag ta igen några timmars sömn.


Och imorgon kväll blir det filmkväll med syster. Disturbia. :)

 

Gonatt!

Av Linnea - 18 september 2009 18:44

"Hjulen snurrar men hamstern är död"


Den reklamen fick mig att tänka på att jag måste boka tid hos optikerna. Vill skaffa nya snygga brills! 8)
För övrigt skrattar jag varje gång jag hör den reklamen. Klockrena citat! :)

Av Linnea - 18 september 2009 17:40

På naturkunskapen går vi igenom vad olika växtskikt kallas.

Först hade vi något som var typ över 3 meter högt. Vi hade även mellan knäna och fötterna, samt det som ligger på marken.



Läraren skrivet att (har redan glömt namnet xD)-skikt är när en växt är mellan knä-höjd och upp till 3 meter.

En tjej i klassen *Väldigt förvirrad*: Men vadå, hur kan den vara mellan knäna och 3 meter? Den måste ju liksom börja nånstans.



Hahahhaha, så ja, om vi ska leta efter någon växt på det skiktet så ska vi alltså leta efter en flygande buske enligt henne. En väldigt rolig kommentar om det är sista lektionen och klassen är trött och skrattar och det mesta.

Av Linnea - 18 september 2009 17:35

Jag fattar inte varför man måste läsa naturkunskap på gymnasiet. Visst, om man går natur kan jag förstå det, men på frisör! Jag förstår inte om jag någon gång i mitt liv ska få nytta av att veta att det döda ovanpå jord kallas förna och hur jorden ser ut 1 meter ner samt hur celler skiljer sig åt. Ja, läran om liv, ekologi och allt sånt skit. Fullkomligt onödigt. Eller?


Vi har även haft engelska och matte idag, vilket var tusen gånger roligare och tusen gånger mer lärorikt. Men ja, tur att naturkunskapen är en 50 poängskurs som är över till jul. Och nej, jag ska definitivt inte läsa naturkunskap B! Men ja, matte och engelska B går väl an, men sen tar det stopp!


Nog om plugget, nu ska jag käka gomiddag!

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards