När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 26 september 2009

Av Linnea - 26 september 2009 20:24

Efter She's the man på kanal fem så fortsatte man titta på den kanalen, och det var inget mindre än programmet AFV som började efter filmen. Det är verkligen underhållande att se människor göra roliga saker och om man är på deppigt humör så är det bara att se på AFV så får man garanterat skratta lite! :D

Av Linnea - 26 september 2009 20:14

Varför ska det vara inne med att gå och lägga sig efter tre på natten eller sitta uppe hela natten? Man hör klasskompisar som säger att "Åh, igår gick jag å la mig två, är svintrött idag". Varför är det inne med att gå och lägga sig sent? Jag själv tycker personligen att det är jätteskönt att sova länge. Och då spelar det ingen roll om det är från elva till sju eller från två till tio. Jag tycker inte det är roligt att sova bort hela dagen. Dessutom vill man väl vara pigg till skolan så man orkar med allt.


"Men på en fredag kan man ju vara uppe hur länge som helst".

Ja, man kan vara uppe lite längre. Men är man trött och vill sova så tycker jag man inte ska påverkas av andra, utan då ska man gå och lägga sig. Jag och min kompis hade filmkväll igår men vi blev sjukt trötta så vi gick och la oss innan halv tolv! Fattar ni, innan halv tolv? Det känns ju nästan lite pinsamt att säga det i dagens samhälle, men vet ni hur skönt det var att gå och lägga sig då? Och vi sov dessutom inte bort halva dagen och vaknade vid tre-tiden eller något sånt, utan vi vaknade innan nio och stoppade på en film som vi egentligen skulle sett igår. Men ja eftersom vi var trötta så valde vi att sova och sen se den när vi vaknat. Det funkade lika bra det med.


Så ja, mitt ord till er är - Våga sova mer! Jag menar, ingen kan väl neka till att det skönt att sova? Säg någon som inte gillar att sova. Jag älskar då det! Och jag menar inte att vi ska fortsätta lägga oss sent på natten och sova bort hela dagen, utan hellre lägger man sig tidigt och kan sova lika länge och sen stiga upp tidigare. Så ja, ibland kan jag göra mig kvällsfärdig klockan nio på en vardag. Ibland kan jag ha tränat mycket utan vila och vara tröttare på kvällen. Fine, då tar jag en tidigare kväll och går och lägger mig. Vissa dagar kan jag vara uppe till elva, tolv eftersom jag är pigg och kanske ska se någon film eller något. Men när jag är trött, inget bra går på tv och jag känner att jag jättegärna skulle vilja lägga mig i en stor fet skön säng och bara sova - ja, då gör jag det!


Fast eftersom jag gick och la mig tidigt igår så är jag faktiskt ganska pigg idag. Snart ska jag se en film med mamma och sen kl.21.30 är det CSI miami! Efter det blir det nog att byta om till nattkläder, krypa ner i sängen och läsa en bra bok eller se på tv. Men ja, innan tolv ska jag gå och lägga mig idag, för jag vill helst vakna innan elva imorgon. Och gärna ha sovit 10 timmar <3333

Av Linnea - 26 september 2009 19:42

Nu går den filmen på femman. Den är faktiskt en riktigt underhållande film och jag kan rekommendera den till dom som inte har sett den. En väldigt lättsam och rolig komedi där en tjejs fotbollslag läggs ner och då låtsas hon vara sin bror för att komma in i killlaget. Under den tiden hinner en massa roliga saker hända. Och ja, resten får ni seDen får 4 av 5 stjärnor av mig. 

Av Linnea - 26 september 2009 11:57

Gårkvällen bestod av film, bj-glass, choklad och massa skratt-attacker. Den kunde varit liiite mer lyckad, men det kunde även ha varit mycket sämre - så i överlag en rätt så bra filmkväll. Dels var det ju pga de bra filmerna.


V for Vendetta

Den var faktiskt lite klurig och man var tvungen att tänka lite för att komma på varför V gjorde vissa saker. Men jag tyckte i alla fall den var spännande och den slutade bra. Lite tråkigt att man aldrig fick se hans ansikte, hahaha. Fast och andra sidan började jag gilla masken. :D

Den får 8 av 10 stjärnor av mig.


Underworld

Handlar om ett krig mellan vampyrer och varulvar som pågått i flera århundraden. En vanlig människa med namnet Michael har ett "rent" blod som varulvarna vill åt. Det gör så han tål bett från båda arterna och kan bli hälften vampyr och hälften varulv och samtidigt bli starkare än båda arterna. Verkligen en spännande film och jag och Vickan har ju verkligen en crush i vampyrfilmer, så det här var något för oss! :)

Den får 9 av 10 stjärnor av mig.

Ett plus var ju att man fick se snygga Wentworth Miller i den :D (a.k.a Michael Scofield.. Prison Break <33) hehehe :D

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards