När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 20 september 2009

Av Linnea - 20 september 2009 20:25

Insåg precis att jag missat dagens top model. Dessutom skulle väl dom fixa frisyrena idag om jag inte minns helt fel. Åh, måste se reprisen. När är reprisen?

Av Linnea - 20 september 2009 15:29

  • Under dagen går man igenom möjliga blogginlägg som man kan skriva när man har tillgång till datorn.
  • Det första man gör när man startar datorn är att logga in på bloggen eller kolla på andra bloggar.
  • Man följer många bra bloggar på bloglovin.
  • Du blir sur och vresig om du inte får sitta vid datorn på hela dagen, för då kan du ju inte blogga.
  • Det känns konstigt att se inläggs-kalendernen på din blogg om det är tomt på vissa dagar (betyder att du glömt/inte hunnit blogga då.
  • Du kallar bloggen för älskling eller något annat fint.
  • Du skriver flera inlägg per dag.

Stämmer inte helt in på mig, som tur är. :)

Men nästan :o
Nej, nu måste jag stänga av datorn och inte starta den igen förrän efter klockan åtta! <--Mitt mål för dagen :D

Av Linnea - 20 september 2009 11:41

Jag hissar:

  • HÖSTKLÄDER! Hur mysigt är det inte med massa koftor, kängor, varma kläder och mössar, halsdukar osv. <3
  • SOVMORGON! Helgerna är till för att sova bort halva dagen. Verkligen skönt att inte vakna av väckarklockan.
  • BRA FILMER! Höstkvällarna kan bli tråkiga om man inte hittar på något skoj. Varför inte tända en massa ljus och se på en bra film. Gör gärna detta på vardagar också.

Jag dissar:

 

  • BLOGGBRÅK! Hur tråkig är det inte att gå in på vissa bloggar dag ut och dag in för att sedan läsa om att dom skriver skit om varandra. Förut gillade man bloggarna och ville läsa det dom skrev om då. Men nu har 50% av de inlägget bytts ut mot bloggbråk-inlägg där de sprider ut lögner (och sanningar) om varandra. Nej, inge skoj för läsare att läsa det. Det får de ta privat, öga mot öga. Man vågar säga så mycket skit på internet. Face to face är bättre!
  • AVBRUTNA SOVMORNAR! Japp, när man planerat en lång och härlig sovmorgon så vaknar man av att telefonen ringer eller att en viss förälder ropar och skriker på en. Jobbigt!
  • DEG-DAGAR! Jo visst är det skönt att inte göra något under en hel dag. För vissa kanske. Men jag gillar inte att sitta hemma och inte göra någonting. Blir så rastlös och känner mig så lat. Dock så har jag mina deg-dagar allt för ofta. Men, jag får ta tummen ur röven och göra någonting åt det! Skaffa gymkort eller något i den stilen. :)
Av Linnea - 20 september 2009 10:26

Finns det något värre än när man unnar sig själv en lång och härlig sovmorgon, men så ringer telefonen och man avvaktar och ser om någon annan svarar. Ingenting händer, så man är tvungen att stiga upp och svara. Personen som ringer vill inget speciellt utan kollar bara läget om andra familjemedlemmar, som inte orkade stiga upp och svara fast den hade en väckarklocka som skulle ringa på tio minuter. När man lagt på och ska gå och lägga sig igen är ögonen pigga, sängen oskön (ni vet hur skön den tycks vara på morgonen, inte nu inte), ljuset tycks vara jättestark från fönstret och man känner sig allmänt förkyld.


Svar: Nej det finns inget värre.


Och olyckligtvis lyckades detta hända imorse. Fett less jag är! Det enda positiva är att man stiger upp relativt tidigt. Men idag ville jag faktiskt sova bort halva dagen, eftersom annars skulle jag bara tråka framför datorn i ett ex antal timmar. Och då tycker jag det är bättre att slösa bort den tiden på att sova, eftersom det faktiskt är mycket skönare än att sitta vid datorn och fördriva tiden. Som jag gör nu....

Av Linnea - 20 september 2009 09:55

Igår blev som sagt en filmkväll. Nu kommer en kort resumé om vad jag tyckte om filmerna vi såg på.




Disturbia


Handling:En kille slår sin lärare och får husarrest i tre månader. För skoj skull så börjar han spionera på grannarna och upptäcker att hans granne är en seriemördare. Med hjälp av hans kompisar försöker de ta reda på mer och samtidigt skaffa fram bevis för polisen.
Min kommentar:Riktigt spännande och bra film! Jag och mina kompisar satt hela tiden och försökte prata till dom i filmen. Typ: "Nej, gå inte dit. Han kan ju vara bakom gardinen" osv. Vi var helt inne i filmen, och det är ju ett tecken på att den är bra. :)
Betyg:En riktigt bra film som får 4 av 5 stjärnor, både av mig och mina kompisar.







The final cut


Handling:

När barn föds sätts det in ett litet chip i deras hjärna och sen när den människan dör kan man se igenom hela dens liv och "klippa ihop" en film med fina minnen. En berömd "klippare" tar åt sig jobbet att klippa åt en person. Han får se märkliga saker och sen ser han även en barndomsvän som han försöker ta reda på mer om. Efter en tid upptäcker han att han själv har ett sånt där chip i sig, och då får han inte klippa. En man som ville ha en mans chip har försökt köpa det av "klipparen", men han förstörde den. Fast nu kan mannen som hade ett chip döda "klipparen" och sen se igenom hans chip vad han har sett om den mannen han försökte klippa ihop en film av.

Min kommentar:Som ni ser så är det inte världens bästa stycke om handlingen, för jag kunde allvarligt talat inte skriva handlingen bra. Det var en mycket förvirrande film. Jag vet inte, kanske jag var trött efter förra filmen så jag inte följde den så bra. Jag hängde med till en början, men sen blev allt för tjorvigt. Blandade ihop personer, visste inte vilka som ville något osv. Bilden var ganska mörk under filmens gång så det är en av orsakerna till varför jag blandade ihop personer.
Betyg:Väldigt förvirrande så jag gillade den inte. Dessutom hade den ett dåligt slut. Om ni vill veta slutet så se den själv. Den får 1 av 5 stjärnor av mig och min kompis.





Så nu vet ni, om ni någon gång skulle få välja mellan att se någon av dessa filmer så vet ni att jag hade rekommenderat Disturbia, lätt!

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards