När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Linnea - 7 februari 2010 20:18

På söndagkvällar har man oftast ingenting att göra. Ja, men då finns Blåsningen klockan åtta på tv3. Riktigt underhållande! Det är första gången jag ser det, men jag ska definitivt fortsätta att se det.

Av Linnea - 7 februari 2010 15:36

Är ni också en person som drar ut på allt?


Jag skulle ju ha städdag idag. Jag började plocka undan lite lätt när jag vaknade. Jag gick och åt frukost. Jag dammsög snabbt. Jag klippte farmor. Jag satte mig vid datorn. Jag käkade middag. Jag satte mig vid teven.


Jag har fortfarande kvar att dammtorka och rensa garderoben. Men som sagt, emellan alla städningsmoment så hittar jag annat. Jag drar ut på allt. Samma med läxorna. Jag kommer alltid på andra saker att göra istället för dom.


Varför kan jag inte bara sätta igång och göra all städning på en gång. Sen är man ju klar med allt och har hela dagen på sig att göra annat. Men nej, istället drar jag ut det på hela dagen. Mycket jobbigare nu när man tänker efter. Fast fortfarande lär jag mig inte av mitt misstag. Men det ända jobbiga är ju att börja och sen hålla igång ett tag. När man håller på så är det ju inte jobbigt. Bara att börja... Det orkar jag inte.


Nä, jag får hoppas att jag hinner klar med allt idag.

Av Linnea - 7 februari 2010 12:57

  • Vakna klockan tolv
  • Käka frukost/lunch
  • Plocka undan grejer från rummet
  • Dammsuga
  • Dammtorka
  • Kolla läxor till måndagen/tisdagen
  • Käka middag
  • Slappa framför teven/datorn
  • Sova

Idag är en sån där typisk söndag. Tråkig, men behövlig!

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards