När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 24 februari 2010

Av Linnea - 24 februari 2010 12:53

Sportlovet är ju ganska olika runt om i Sverige. Tänkte bara höra när ni har sportlov? Och sen är detta inlägg också till för att göra de äldre avis, för dom har minsann inge sportlov! Så detta är en av de få sakerna som är roliga med skolan. Att man får så mycket lov!


Så vilken vecka har ni sportlov?


Vi får sportlov imorgon. Så vi har alltså slutet på den här veckan och hela vecka 9. :)

Av Linnea - 24 februari 2010 12:48

Jag har varit i skolan i nästan tre timmar. Två av dom timmarnan har ägnats åt ett antikprov och ett dataprov. Inga kommentarer på antikprovet, men däremot så gick dataprovet förvånansvärt bra. I överlag, med tanke på hur lite tid jag haft till at plugga, så är jag nöjd. Och det blir ju inte sämre av att det var de sista proven inom de närmsta veckorna. Sportlovet kommer ju imorgon så det blir ännu mer härligt. Jag är superdupermegaglad idag! :D

Av Linnea - 24 februari 2010 08:23

Igår hade vi ju friluftsdag. (friluftsdag=matsäck) Jag trodde jag skulle äta mer, så jag gjorde fyra mackor och det blev två över. När jag kom hem stoppade jag dom i kylen och nu på morgonen kom jag på dom igen, så nu sitter jag här och äter dom! :D Det var väldigt enkelt. Bara att ta fram dom, ett glas och mjölk. Inget pålägg och massa tjorv.


Så jag kom på en smart grej! På kvällen när man käkar kvällsmål så gör man helt enkelt två mackor till. Det sparar verkligen tid på morgonen, och för dom som gillar att sova länge och inte sätta så mycket tid på frukosten på morgonen kan ju lätt gynnas av detta.


Jag tyckte då det var bra i alla fall. :p

Av Linnea - 24 februari 2010 00:07

Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska skriva om nu för tiden. Det bara står still i min hjärna. Jag vill skriva, men om vad? Har ni tips så bara mata in kommentarer här. Det kan vara om allt mellan himmel och jord. Är det några kategorier ni saknar så säg till.


Nu ska jag dock återgå till pluggandet av antiken. Prov imorgon. :S Alltså, när ska man få användning av det. Typ när jag står där i salongen om tio år och klipper. "Ja, men vad tyckte du om fragmenten Sapfo skrev på 600-talet f.Kr Och Lysistrates? Visst var den intressant och underhållande!".

Nja, jag tror jag aldrig kommer ha användning för det. Och ämnet intresserar mig inte ett dugg! Hoppas dock jag får vg på provet.


Gonatt!

Av Linnea - 24 februari 2010 00:03

Idag var det som sagt friluftsdag. Då var converse kanske inte det allra smartaste skovalet när det var en sisådär tjugofyra minusgrader. Men jag har aldrig varit riktigt så smart så att jag insett det förrän efteråt. I alla fall, alla vi fem ska ha en stor eloge för att vi överlevde utan värre köldskador. Fingrar och tår är i väl behåll. Dessutom har jag och E gjort hål i örat idag. I mitten av öret. Fan vad det dunkar! Men snygg äre :)

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards