När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Linnea - 20 februari 2010 18:48

Ikväll kommer jag ha på melodifestivalen som "bakgrundsprogram", om ni fattar vad jag menar med det. De två tidigare lördagarna har jag haft fullt upp och inte tittat alls på melodifestivalen. Men idag är jag så fruktansvärt trött så jag orkar inte ens se någon film eller hitta på något. Jag ska bara ligga framför teven och slappa. Så himla död är jag. Typ somna till melodifestivalen. Haha, njaa - men nästan. Nu för tiden behöver man ju inte ens se alla dessa deltävlingar, för man fattar ändå vilka som kommer gå vidare till finaler och delfinaler och vad nu de har kommit på för nåt tjaffs. Darin till final? Vem vet inte det. Aja, nu ska jag sluta vara bitter och typ gå och lägga mig istället. Eller ja, om sisådär 4 timmar. Gonatt i förskott!

Av Linnea - 20 februari 2010 18:26

När det blir varmare ute så säger vi att temperaturen stiger och när blir kallare så sjunker den. Hänger ni med så länge?


Så om det är 25 plusgrader så kanske det stiger till 30 plus eller sjunker till 20 plus.
Men om det är 25 minsgrader, stiger det till 20 minus och sjunker till 30 minus?


För det låter bättre om man säger att temperaturen har stigit till minus 30 istället för sjunkt. Så säger man samma sak som plusgraderna eller räknar man helt enkelt från 0 och gör tvärtom när det blir negativa tal? För det blir ju kallare när det blir minus 30, så det borde vara att temperaturen sjunker till minus 30....

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards