När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 1 november 2009

Av Linnea - 1 november 2009 22:27

Haha, lite sent inlägg - jag vet, men jag har inte haft tid att skriva det förrän nu..


I fredags var det som sagt åter dags för ett idolprogram. Temat denna vecka var Las Vegas. Redan när jag hörde temat så tänkte jag att det kommer bli sjuk tråkigt eftersom det verkligen inte är såna låtar jag lyssnar på. Så nej, jag och Kicki bestämde oss för att sen en film under deras framträdande. Wild Child. Jätteenkel och rolig komedi, perfekt på tjejkvällar om man bara vill må bra. Tusen gånger bättre än kvällens idol. Sen när filmen tog slut satte vi på Idol och såg snabbgenomgången av alla låtar. Smart smart. ;)


En kort sammanfattning om vad jag tyckte:

- Tyckte verkligen inte det var Erika som skulle åka. Jag hade gärna sett Rabih åka ut, eftersom han bara kan sjunga Soul och RnB. Han är inte IDOL 2009. Erika gillade jag jättemycket i början, men nu har hon börjat blekna bort. Så det kanske ändå var dags för henne att åka. Iaf, om Rabih hade åkt denna gång så hade kanske Erika åkt nästa gång. Så egentligen spelar det ingen roll i vilken ordning dom åker ut, så länge dom åker ut.

- Calle är min favorit hittills, men detta var väl inte hans tema. Dock gjorde han helt okej, och han ska självklart vara kvar.

- Reza var grymt bra och jag gillade henne inte alls i början, men nu börjar jag gilla henne mer och mer. Dock är Calle min favorit fortfarande.

- Har fortfarande lite svårt för Mariette. Hon kör något alldeles eget och hon är ju grymt bra, men mja, jag vet inte riktigt vad det är med henne eftersom jag inte riktigt gillar det. Något saknas. Men helt klart att hon ska stanna kvar i Idol.

Av Linnea - 1 november 2009 22:16

Idag på stan hittade jag en jättesnygg väska. En brun, lite större med axelbandsrem osv. Har ju ingen större brun, så skulle verkligen vilja ha den. Cirka 350:-, så inte så fasligt dyr heller. Visserligen hittade jag en till jättesnygg brun väska för halv priset (199:-), så jag funderar på om jag inte är lite snål och tar den istället. Fast jag måste kolla så dom passar till mina nya skor. Så imorgon blir det stan med mina nya skor, så jag kan se vilken väska som passar bäst. Uh, varför ska det finnas så mycket väskor, skor och smycken?

Av Linnea - 1 november 2009 21:00

Jag förstår inte vitsen med sommartid och vintertid. En timma hit och dit spelar ju inte så stor roll. Dessutom vill jag hellre att det ska bli mörkt vid fyra-tiden och inte tre-tiden som det blir nu. Okej att det blir ljusare en timma tidigare på morgonen, men på morgonen sover man ändå. Eller åker till jobbet och jobbar. Eller åker till skolan. Det är ju på eftermiddagen man hittar på något. Då vill man inte att det ska vara becksvart.


Så nej, tycker man ska köra på samma tid året om.


Fast ett plus är ju när man övergår till vintertid och så den där känslan av att sova en timma längre. :)

Av Linnea - 1 november 2009 20:47

Puh, jobbat sista höstlovsdagen. Tjänat in ett par hundra, och med tanke på att man ska till stockholm under våren så är det bara bra med extrapengar. Resten av kvällen tänker då spenderas framför teven och datorn och bara slappa och njuta av dom sista höstlovstimmarna. Nu är det bara att räkna dagarna till jullovet. Fast faktiskt gillar jag skolan. Jag vill lära mig klippa bra och jag vill träffa mina klasskompisar. Det är bara den där nk'n som kan försvinna, och det gör den ju efter jul. Dessutom tillkommer bild efter jullovet, så det är great! :D

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards