När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 12 november 2009

Av Linnea - 12 november 2009 21:55

Nu har man suttit och tittat på Criminal Minds. Jag gillar såna typer av serier. Det gör inget om man inte ser alla program eftersom det är nya "fall" i varje avsnitt. Det är väldigt intressant och se hur de lösar fallen också. Fattar inte hur man kan komma på allt. 8]


Nå ja. nu ska jag duscha, sitta lite till vid datorn och sen förhoppningsvis vara i sängen innan tolv. Tidigare idag har jag tränat (till klockan åtta). Där efter åkte vi till grillen och åt lite skräpmat till middag/kvällsmål.


Gonatt!

Av Linnea - 12 november 2009 17:06

Idag har varit en väldigt rolig dag på skolan. Det var en person från Loréal som kom och hade en färgkurs. Vi hade en hårmodell per två och så fick vi testa deras färg då. Jag och Ellen lade en svart trekantig effektslinga på högra sidan av huvudet och därefter valde vi en mörkare violett färg i hela håret. Tidigare hade hårmodellen brun utväxt, lite brunare på längderna och jättemörkt i topparna. Vi fick till en jämn färg i hela håret och effekten såg ut som att vi satt dit flera slingor. Väldigt bra tyckte jag det blev, med tanke på att det var första gången vi gjorde det. :)


Eftersom vi varit så duktiga så gick vi och käkade och sen fick vi sluta för dagen. Nästan två timmar tidigare än när vi egentligen ska sluta.


Och nästa vecka ska vi förbereda oss inför kundmottagningarna som kommer nu innan jul. Torsdag (har alltid kundmottagning på torsdagar) v.48 har jag en permanent inplanerad, v.49 har jag inget inplanerat men kanske en folie/hätta-slingning, v.50 har jag en färgning inplanerad, v.51 är det egen hårvård (ska bli mörkare!) och v.52 blir det jullov och jul. Tänk, en termin har snart gått. Kan inte fatta det. :o Men vi har i alla fall lärt oss jättemycket och det ska verkligen bli roligt att börja med kundmottagning.

Av Linnea - 12 november 2009 16:51

Imorgon är det fredag och sen helg! Kommer bli en rolig helg med filmkväll, klippning a syster, biomys, match, shopping, mysa och mycket mer. Ser verkligen framemot den eftersom jag inte hade en "fritidshelg" förra helgen. Hade ju cup hela helgen. Steg upp tidigt och var väldigt trött när jag kom hem. Så nu i helgen ska jag ta igen förra helgens missade sömn. Och veckans missade sömn. Hade ju träning till elva igår, så jag var ju inte i säng förrän mycket senare än jag brukar. Hmpf, aja, snart jullov också! :D:D

Av Linnea - 12 november 2009 16:32

Ja, jag sitter fortfarande och funderar på om jag ska ta det där vaccinet eller inte. Om jag inte tar det så kommer jag bli sjuk bara för att. Om jag tar det kommer säkert vaccinet ha hunnit ta slut bara för att jag funderat så länge på om jag ska ta det eller inte. Så ja, vad jag än gör blir helt enkelt fel.


Ni som har tagit vaccinet, vad har ni fått för bieffekter av det?

 

Jag känner några som har tagit vaccinet. Min farmor fick hög feber och blev ganska sjuk. Min klasskompis fick ont i armen och det ömmar när hon böjer upp den åt sidan. Min granne blev bara lite öm dagen då hon tog det, men sen natten till dagen efter fick hon feber. Mina två andra kompisar blev bara lite ömma, men inget annat har hänt.


Deras bieffekter var ju inte så farliga. Öm arm ett par dagar och kanske feber. Men vaccinet är ju så nytt så jag är fortfarnde lite skeptisk mot den. Dom vet väl inte om det kommer hända något om ett tag. Om bieffekten visar sig om ett år till exempel.


Mja, jag får fundera minst en vecka till! Dessutom, om jag tar det, jag har faktiskt inte tid att bli sjuk just nu! Jag har bio, träningar, matcher, kundmottagning osv osv. Sen är det jul, nyår, födelsedag, jobba, mer skola osv. Nej, jag har absolut inte tid att vara sjuk. Men samtidigt kanske jag blir sjuk om jag INTE tar sprutan.  Så det är ju antingen eller...



Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards