När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 20 november 2009

Av Linnea - 20 november 2009 22:11

En sak jag brukar klaga på ganska ofta är värmen i butikerna och biosalongerna.


Först kommer vi till biosalongen...

Man vet att det kommer bli en himla massa folk inom ett litet område. Alla sitter tätt intill varandra och har täckjackorna vid ryggen. Då kanske det är dags att sänka temperaturen i rummet en aning så det inte blir 30plus så man inte kan koncentrera sig på filmen. Jag har varit på bio två gånger inom loppet av en vecka och på båda gångerna har jag fått ta av munkjackan också och hålla på att svettas ihjäl i bara t-shirt/linne. Inte så roligt! Lite svalare i biosalongerna tack!


Sen till affärerna...

Det finns jättemånga lampor i taket som lyser starkt. Inte allt vanligt folk går klädd som dom som arbetar där - i bara t-shirt. Nej, vi vanligt folk som shoppar där har oftast en jacka eftersom vi går ut mellan butikerna och shoppingcentrerna. Och dessutom har vi oftast vinterjackor nu när det börjar bli kallare. Men sen när man kommer in i butiken blir det en sån stor värmeskillnad. Först den vanliga skillnaden mellan utomhus och inomhus. Sen kommer det extra värme på grund av alla dessa lampor som lyser jättestart ovanför en (och typ bara 30 cm från en i smyckesbutiker och gina tricot här). Nej, man vill inte löka och hålla på att svettas ihjäl när man är i stan under vinterhalvåret. Sänk värmen där med - eller stoppa dit en massa fläktar! Dom som jobbar där i kassan behöver inte ha något fläkt där i närheten om dom skulle frysa. Men allmänheten vill nog ha lite kyligare där!

Av Linnea - 20 november 2009 22:06

Det blir mycket tv och film idag och imorgon. New Moon, Idol, V for Vendetta idag. Imorgonkväll blir det också en massa film och tv på kvällen - efter hockeyn då. :)


Åhåhhåh, kan inte sluta längta bara tills New Moon kommer ut på dvd. Vill ju redan se den igen!! :D:D

Av Linnea - 20 november 2009 19:37

Idag var jag alltså och såg New Moon på bio. Åh, jag hade kunnat stanna kvar och se kvart över sex föreställningen och kvart över nio föreställningen också. Bättre än Twilight var den! Och längre än Twilight, vilket gillas mycket! Nej, finns inga ord för den. :) Boken var ju lite småtrist när Edward var borta ur bilden, men i filmen var det faktiskt inte alls långtråkigt under den tiden.


Åh, måste bara köpa den när den kommer ut så jag kan nöta den enda tills Eclipse kommer. <33 hahaha, och nu lät jag som värsta twilightnörden, men så nördig är jag inte! Halv biosalongen typ "åhh" när Jacob tog av sig tröjan för första gången. Hmpf, pinsamt - ja! Men grymt bra var den! Dags att börja om på böckerna igen :D:D:D:D:D


Veckan är fulländad!< <3 :D

Av Linnea - 20 november 2009 08:23

Vaknade för tjugo minuter sen. Det var ju inte en sån lång sovmorgon jag hade, men jag var ovanligt pigg i alla fall. Och nej, det kan ju inte ha att göra med att det är fredag och jag ska på bio idag och sen senare på kvällen blir det gomiddag och filmkväll. Nejdå, inte därför!

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards