När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 15 november 2009

Av Linnea - 15 november 2009 23:14

Nu sitter jag här och har inte ens börjat tänka på att gå och lägga mig! Jag känner mig inte alls trött eftersom jag tog en ordentlig sovmorgon, och imorgon kommer jag göra samma sak. För jag börjar nämligen kvart i ett imorgon! Svenskan är inställd, så vi har bara en lektion. Vilket perfekt sätt att börja veckan med! Ska vakna kring elva, göra en ordentlig frukost (gröt), sitta lite vid datorn och sen dra till skolan och ha en lektion och sedan sticka hemma. Hur underbart låter inte det?

Av Linnea - 15 november 2009 19:16

Nu sitter jag framför teven och ser på Top Model. Därefter blir det Hål i väggen och I survived a japanese gameshow. Klockan nio blir det någon film. Antingen någon av dom som går på tv, eller så tar jag någon bra jag har hemma. Så ja, det blir som vanligt en tv-kväll på söndagar.


Och mellan pauserna och under kvällens gång så klämmer jag väl in kvällsmål och lite gottigott också. :)

Av Linnea - 15 november 2009 11:56

Nu har jag precis gjort klart svenskaläxan. Har en grej kvar, men den får jag ta till veckan. Det känns väldigt skönt att vara klar med det så man slipper plugga imorgon. Pluggdagar är alltså söndagar!


Egentligen är det ingen läxa, utan det är hemstudier. Är ledig från svenskan imorgon så därför måste man göra det. Men hellre gör jag det nu än kliver upp tidigare och gör det imorgon. För nu börjar vi faktiskt kvart i ett! <3


Fast jag måste ändå plugga lite imorgon. Har en inlämningsuppgift i nk'n som ska in på onsdag. Har bara börjat med den liiite liiite, så jag har fortfarande mycket kvar. Men skönt att nk'n är över till jul.


Men ja, mitt tips till er är att göra läxor och sånt på söndagar så får ni tid till annat på vardagarna efter skolan. Då kanske man vill vara med kompisar, träna osv. På söndagar gör man oftast ingenting. :)

Av Linnea - 15 november 2009 09:59

Jag var på bio igårkväll och såg filmen 2012. Just innan filmen berättade min kompis att hon läst i Kuriren att filmen bara fått 2 plus som betyg. Vi hade ju definitivt högre förväntningar än så. När vi hade sett filmen så var vi väldigt eniga om att den självklart var bättre än så!


För er som inte vet (haha, vem vet inte?) så handlar den om jordens undergång. Väldigt spännande film med väldigt snygga filmeffekter! Eller ja, nästan alla effekter var snygga. Soloriden med bilen genom Californien var ju liiiiite överdrivet. Men annars väldigt bra! Det syns att han gjort naturkatastroffilmer tidigare (han som gjort 2012 har också gjort the day after tomorrow). Riktigt sorglig var den på vissa stället också. Ska inte avslöja något, utan ni får se filmen själv!


9 av 10 stjärnor får den av mig. :)

Av Linnea - 15 november 2009 09:55

Idag när jag loggade in på gratismode.se så upptäckte jag att jag har fått 3 nya värvningar. :)


Det är en jättebrasida som man kan få biobiljetter och presentkort på. Väldigt enkelt att samla ihop poäng. Logga in varje dag, besök hemsidor gratis, bli medlem på andra sidor gratis, delta i undersökningar. Ja, superenkelt!


Bli medlem HÄR. :D

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards