När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 28 november 2009

Av Linnea - 28 november 2009 14:10

Nu ska mästerkocken (Jag) kila ner till köket för att utforska våran tillgång på mat i hopp om att jag kommer finna något ätbart. En mästerkock som jag har ju så klart höga krav på det ätbara jag ska leta efter. Det får inte vara mer än två dagar gammalt. Det får max ta 20 minuter att tillaga. Det måste vara supergott och så får det gärna vara något jag är sugen på. Som sagt, bra kockar har höga krav. Tyvärr åt jag upp sista hallonpajsbiten igår så en efterrätt kommer inte på frågan. Hmpf, får nog ringa mina kockassistenter (familjen) och be de köpa något gott till ikväll. De hinner inte köpa något till min lunch, så jag får faktiskt stå ut med det vi har hemma. Det finns ingen tid för att sitta här och fortsätta detta fantastiska inlägg, utan jag måste gå ner och utforska matutbudet här i huset nu. Vi syns efter att jag ätit! Och förhoppningsvis tillagar jag inget oätligt, så ni lär höra av mig senare idag. Om ni inte gör det så vet ni vad jag har gjort. Tjohejs!

Av Linnea - 28 november 2009 13:15

Idag har jag jobbigt, och det var faktiskt inte så jobbigt som jag hade föreställt mig. Det är typ alltid så. Redan en vecka innan kan jag oja mig om hur jobbigt det kommer bli och att jag hellre sovit bort hela dagen. Samma sak med träningar. Timmarna innan sitter jag och tycker synd om mig själv för att det kommer bli så jobbigt. Men sen när jag väl är på jobbet/träningen, då är det faktiskt inte så jobbigt. Tiden går fort (oftast). Jag har dessutom bra sällskap. Och ja, klockan är inte ens två nu, så jag har ju massor med tid över denna dag. Funderar på att se på en film med en kompis eller ta en fika i stan. Visserligen måste jag gå och lägga mig ganska tidigt idag för jobb imorgon igen, men det är faktiskt inte så jobbigt som jag tror.


På mitt jobb får jag faktiskt se roliga personer också. :) Och roliga innebär kända. Eller ja, inte askända, men som är kända här i alla fall. Som idag till exempel, då kom hockeylaget på besök för en liten lunch för att sedan ta flyget söderut för att spela match ikväll. Heja heja heja! Visserligen hade jag ingen kamera och kunde inte be om autograf, men det var trevligt. ;)

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards