När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 5 november 2009

Av Linnea - 5 november 2009 21:58

Jag har inte mycket läxor om man jämför med natur, samhälls, ledarskap och typ alla andra program i hela gymnasiebyn. Men ändå när vi får en grej så ska det vara så svårt för mig att börja plugga.


Veckan innan höstlovet var jag sjuk och missade engelskaprovet. Jag var sjuk ett par dagar innan provet, så jag tränade inget alls då eftersom jag visse att jag skulle vara sjuk då. Och under höstlovet hade jag inga böcker hemma så jag kunde inte träna. Och nu har läraren varit sjuk början av veckan så jag har inte kunnat fråga när jag ska göra den.


Och så idag fick vi veta att dom som missat provet ska göra den imorgon 8.15 Jahapp, mindre än 12 timmar kvar, och tror ni jag har börjat plugga än? Nepp. Undra hur det här kommer gå. Varför ska det vara så svårt att skita i filmkvällen, skita i att vara med kompisar - bara för en kväll - för att plugga och sen känna sig säker till provet. Okej om det går skit på provet i alla fall, men då har man i alla fall försökt.


Aja, nu ska jag göra mig nattfärdig och sen ska jag lägga mig i sängen och plugga. Hur länge vet jag inte, men säkert inte nå länge. Det har jag inget tålamod för. Jobbigt. Att inte ha något tålammod. Det är samma sak när jag ritar (nämnt det i bloggen tidigare). Jag kan bara inte sitta och rita i längre än 30 minuter. Det går bara inte. Och värre med pluggandet. Max 5-10 minuter. Det bara kryper i kroppen och kliar i fingrarna och jag känner mig rastlös och kan inte koncentrera mig.


Huvva...

Av Linnea - 5 november 2009 21:37

Min vardag brukar bestå av hyfsat roliga saker, men idag hamnar nog på toplistan!


Syster, mamma och jag for till max för att käka middag (för typ tredje gången under en vecka. uhhhh...). Vi hade precis beställt och eftersom min syster är äldre än 12 år (åldersgräns för maxbox), så bad mamma att hon skulle gå iväg medan hon betalade maten. Min syster stannade kvar lite, men mamma sa åt en gång till.


"Ja ja", svarade syster och backade för att sedan vända sig om och gå iväg och ta ett bord. Tyvärr tog det stopp när hon gått ett steg, för det var en biffigt pappersskylt bakom henne som hon inte såg. (Typ 2 meter lång och med en gubbe på som typ "Jag gick ner blablabla kilo med blablabla metoden".


Hon backade rätt in i den så den flög bakåt och på ett bord bakom! Jag och mamma viker oss nästan dubbelt av skratt medan min syster pinsamt försöker få tillbaka den på plats. Den är så klart stor och klumpig så hon får kämpa, medan de i bordet tittar på henne. Hon kväver fram ett pinsamt: "Linnea, hjääälp". Jag gick dit, tog den, och resten den upp.


Knallröd i ansiktet gömmer sig syster bakom skylten och tycker det är världens pinsammaste händelse. Hon går diskret till ett bord och tar en plats. Mamma får precis beställa, och hon är väldigt knallröd i ansiktet av all skratt. Jag och mamma går till bordet med ett leende på läpparna.


Ett gott skratt förlänger verkligen livet. Eller mja, kanske inte förlänger, men förgyller! :)


Av Linnea - 5 november 2009 17:13

Idag var jag och Vickan förbi bion för att hämta ut våra New Moon biljetter till premiären. Olyckligtvis var det stängt, men jag gav henne pengar så hon skulle fara dit senare idag. Åh, som man har längtat. Och tänk, november redan.


När vi var vid biografen så såg vi även skyltar på den nya filmen 2012, som har biopremiär den 13 november. Fredag den 13'e. :) hehe, den måste jag bara se! Hoppas mitt presentkort på gratismode.se har kommit då. Så man kan se den gratis. Men hallå, det har typ dröjt år för den. Tycker gratismode är så himla segt. Min beställning från gratisskor beställde jag senare, och den kom idag!


Så, vad tycker ni om de kommande bio-filmerna jag nämnt i inlägget? :)

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards