När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 11 november 2009

Av Linnea - 11 november 2009 23:26

Nu är jag äntligen hemma från den sena träningen. Och så klart måste jag alltid kolla datorn en snabbis efter varje träning, så det är inte så bra att ha träning vid den här tiden. Egentligen tycker jag inte man borde få ha träning så här sent. Egentligen skulle jag ligga i min säng och snarka högt nu. Eller snarka tror jag inte att jag gör, men i alla fall sova gott och bli utvilad till morgondagen. Men nähäpp, i säng sent och upp tidigt. Tror inte det kommer bli en sån höjdardag imorgon. Fast efter den icke höjdardagen så är det faktiskt fredag! Då blire filmkväll och massa mys. Och på lördagen blir det match och sen bio! 2012 är bokad! Så jag har något att se framemot, trots denna sena träning som egentligen inte borde tillåtas.


Aja, gonatt!

Av Linnea - 11 november 2009 19:50

Jag brukar väldigt sällan låna pengar av kompisar eftersom jag hatar att betala tillbaka. Men jag gillar däremot att låna av pappa, för ibland kan han ju lyckas glömma. Okej om det är en femtiolapp hit och dit. Då kan man glömma. Men nu på den senaste månaden har jag först lånat kring 500:- till en konsertbiljett, cirka 700:- till flyg tur och retur till stockholm, 700kr till en plattång och 100kr till en biobiljett. Skulderna bara ökar och ökar och nu är jag i det läget där jag känner det är dags att inte låna något mer av honom innan jag inte kan betala allt. Så japp, nån dag ska jag på stan och ta ut 2000:- så jag kan betala honom det jag är skyldig. Det kommer svida i plånboken. :O


Tur att jag ska jobba som en galning under jullovet. Då blir det klirr i kassan och ett glatt leende på läpparna. Ja, pengar gör en lycklig!

Av Linnea - 11 november 2009 15:53

Ska man vaccinera sig eller ska man inte? Det är frågan...


Hmm, vår klass och våran nk-lärare har suttit och diskuterat det lite idag på slutet av lektionen. Förstår inte varför vi diskuterar allt som inte hör till det vi arbetar om! Haha, vi är väldigt bra på att byta samtalsämne så där diskret.


I alla fall, jag vet faktiskt inte om jag ska vaccinera mig. Inte än i alla fall. Jag är inte i riskgruppen och jag tycker hela influensagrejen är så uppstorad. Men ändå så känns det konstigt att säga att jag bara tror att om jag får det så är det bara någon liten influensasak och sen är det över. För då kommer jag säkert få den och dö bara för att. Och hur nytt är inte vaccinet? Tänk om dom vaccinerar alla och sen upptäcker att det är fel. Det finns ett bättre och blablabla. Man vet ju inte. Men samtidigt så är det inte så schysst mot andra om jag inte vaccinerar mig. För då kanske jag går omkring och sprider det vidare till dom som kanske är allergiska mot ägg-grejsimojser så dom inte kan vaccinera sig. Och så har dom astma på köpet. Och så smittar jag dom. Hm, inte så bra det inte.


Ska ni vaccinera er, om ni nu inte redan gjort det?

Varför gjorde ni det? / Varför gjorde ni inte det?

 

Nä, jag tror jag väntar ett tag med att vaccinera mig.

Av Linnea - 11 november 2009 13:20

Glömde förrsten bort att berätta att brandalarmet utlöstes idag när vi var i matsalen. Turligt nog hade vi just käkat klart, så vi började gå just när det började. Stackars dom som åt. Mina öron höll typ på att sprängas bara när jag skulle gå ut därifrån. Tydligen trodde dom att nån hade "lekt" eller nåt, så ingen behövde gå ut. Det var bara från biblioteket man utrymde folket. (Biblo och matsalen är i samma byggnad. Skolan och alla lektionssalar är inte det). Men sen när vi var i skolbyggnaden så verkade allt som vanligt igen eftersom det kom folk in och ut.


Nu har man i alla fall fått höra den nya skolans brandalarm och det var skönt med lite variation, för förra skolans fick man höra väldigt ofta och nu har man blivit less på den. Men nu ska jag gå till mattelektionen. Tjohejs!

Av Linnea - 11 november 2009 13:17

Nu har jag precis haft dataprov. Vet faktiskt inte om det var lätt eller svårt. Vi får helt enkelt se hur det gick med alla dessa radavstånd, indrag och tabbar. Rätt så onödigt att kunna faktiskt. Dessutom när man har gamla word. Helt onödigt. Vem har gamla word hemma? Inte då jag i alla fall.


Om ett tag börjar matten och efer det blir det hem och chilla. Träning vid halv tio, men innan dess så vet jag faktiskt inte vad jag ska göra. Behöver plugga lite, men det blir förmodlige inte det.

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards