När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 24 november 2009

Av Linnea - 24 november 2009 22:01

För en timma sen var jag i stan och skulle bege mig hemåt. Jag och min kompis stod vid busshållplatsen i stan och väntade på bussarna. Hennes kom typ en minut före så hon hann gå iväg en kort stund. På den korta tiden hinner någon halvbrunhyad sliskig person komma fram till mig och fråga "Hej. Och vars ska du då?". Jag svarar lite snabbt "Till en kompis" och fortsätter gå mot bussen som precis kommer. Han går tätt efter mig och står lite väl nära i kön, men jag skyndar mig in och betalar och går bak i bussen. Jag antar att han tänker sätta sig bredvid mig så jag sätter mig inte längst in utan lämnar den platsen tom och sätter mig längst ut. Jag ser att han ser det och snopet går han bakåt i bussen. Där efter flyttar jag in. Lite obehaglig känsla fick jag där men jag är här och har överlevt så det är bra. :D


Men världen är full av äckliga personer. Även i denna lilla håla som jag bor i finns folk man inte vill stöta på...

Av Linnea - 24 november 2009 15:50

Precis när jag loggade in här på bloggen så kände jag att jag var otroligt sugen på hallonpaj och massor med vaniljsås. Och vet ni vad det bästa är? Att vi har det hemma i kylen! Så nu ska jag bara skriva klart det här och sen kila iväg och hämta en stor bit och bara mumsa i mig den långsamt medan jag tittar på One Three Hill. Jag har aldrig varit särskilt inne i det programmet, men nu går det alltid i repris på vardagar och eftersom mamma och min syster ser på det jämnt så blir det som att jag dragits med utan att jag ville det. Ciao!

Av Linnea - 24 november 2009 11:32

Igårkväll började läsa Om jag kunde drömma. Det är en av mina favoritböcker. Sen idag när jag satt på bussen hem från skolan så började jag fundera vad det är som gör en bok bra. Är det att karaktären är lik en själv? Är det att karaktären kanske är helt tvärtemot en själv och den upplever saker som man själv aldrig upplevt och kanske skulle vilja uppleva - eller kanske inte alls skulle vilja uppleva, men gillar att läsa om?


Min två favoritböcker är om vampyrer och trollkarlar, så ni kan ju nog gissa vilka det är. Vanligtvis gillar jag inte så mycket fantasi när det kommer till böcker, utan mina andra top 5 favoriter handlar om helt vanliga tonårstjejer/killar och deras vardag. Allt möjligt kan hända. Både det som kan hända mig och kanske något ovanligt som jag aldrig skulle få för mig att göra. Såna böcker gillar jag mest. Men varför?


Varför är svenskaboken vi har i läxa så tråkig att läsa om. Det handlar om en bondgård där djuren tröttnat på att skötas av människorna och gör uppror. Är det för att det handlar om en bondgård? Är en bondgård inte intressant? Är det intressantare att läsa om ett vardagligt liv?


Vad handlar era favoritböcker om?

Vad gör en bok bra?

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards