När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg den 27 november 2009

Av Linnea - 27 november 2009 15:24

En sak jag har upptäckt nu i veckan är att det gör ont att göra sitt-ups när man har ett blåmärke på svanskotan. Och fråga mig inte hur jag fått det, för det minns jag inte. Roligt att ha en massa blåmärken och inte minnas var dom kom ifrån. Två nyliga blåmärken minns jag dock vars jag fått dom ifrån. Det var från igår på träningen, då vi skulle skjuta varandra med innebandybollar. Satans ont gjorde det att bli träffad. Och till råga på allt så fick man två fina boll-blåmärken.


Åter till sitt-upsen.. Det gör som sagt ont, och inte blir det bättre av att man har träningsvärk i magen efter stenhård fys två dagar i rad. Och det är inte bara i magen jag har träningsvärk. I vaderna, i låren, i armarna och ja, överallt! Och inte blir det bättre av att man jobbar både lördag och söndag. Helst av allt hade man ju bara legat och "vilat bort träningsvärken".


Och ja, ÅTER till sitt-upsen.. Det blir inte bättre av att man på alla träningarna göre extra mycket fys och sitt-ups än vanligt. Det var ju verkligen ett perfekt tillfälle att börja köra sittups och andra jobbigheter varje träningen. Verkligen ett perfekt tillfälle!


Men nej, inte är jag bitter. Man blir ju i alla fall starkare, nog för att det känns som om jag aldrig kommer bli stark. Jag var helt enkelt för svag från början, så det kan omöjligt bli bättre. Men man kan ju alltid låtsas och inbilla sig, det brukar funka. Men känslan efter en hård träning är underbar. Fast den känslan hade jag lätt kunna skippa och bara sitta i soffan, se en bra film och bara käka hallonpaj med massor med vaniljsås på. Nä, där överdrev jag lite. Kanske nångång då och då att jag hade kunnat skippa det. Eller så är jag redan så duktig så jag planerar in lata dagar då och då, och dom mindre lata dagarna då och då.


End of the discussion.

Av Linnea - 27 november 2009 14:51

Eftersom det var otroligt längesen jag läste Om jag kunde drömma så bestämde jag tidigare i veckan att jag skulle börja läsa den igen. Väldigt bra bok! Mycket bättre än filmen. I filmen är det ju bara Bella tittar på Edward och tvärt om och inget händer osv. Ok, i slutet är det lite bättre - men filmen är långt ifrån bra. I tvåans film är det mer lika som i boken, och då blir den ju automatiskt bättre. Så tvåans film är bättre en ettan! Fast jag måste då säga att ettans bok är snäppet bättre än tvåan. Aja, trean och fyran är ju också underbara. Alla är helt klart värda att läsas tusen gånger om. Och ja, nu på lektionstid, på rasterna, hemma och på alla möjliga ställen har jag läst, så jag har hunnit komma en bit nu. Direkt när den är slut ska jag börja på tvåan. Hade tänkt läsa igenom alla böckerna nu. Då har man någonting roligt att göra under dessa tråkiga höstkväller och eftermiddagar. Så mitt tips till er är att hitta en eller flera bra böcker så får ni se att den mörka och tråkiga tiden går mycket snabbare än man tror. :)

Av Linnea - 27 november 2009 12:15

Äntligen fredag och jag har redan slutat skolan för dagen! Hade ingen matte och vi flyttade fram nk'n så vi slutade elva istället. Mycket skönt! Dock har jag ingen fredagskänsla i kroppen. Det enda jag tänker på är att jag inte får någon sovmorgon under lördag och söndag eftersom jag ska jobba. Men jag vill ju ha pengar. Men samtidigt vill jag bara ligga ner och sova bort hela förmiddagarna. Fast extrapengar är alltid bra att ha. Och sova middag är omöjligt, samt gå och lägga sig tidigt. Så jag får helt enkelt fortsätta vara en död fisk under helgen. Idag höll jag dessutom på att somna i bussen och under lektionerna, så trött som jag var. Vill verkligen bara sova ut nu. Solen och snön kan komma - då blir man ju lite piggare. Och sen skulle jag vilja ha en extra lång helg, då jag inte gör något annat än sover, äter, sover, sitter vid datorn, äter, sover och sover lite till. Skönt det hade varit! :D

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards