När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Direktlänk till inlägg 20 november 2009

För varmt i bion och affärer!

Av Linnea - 20 november 2009 22:11

En sak jag brukar klaga på ganska ofta är värmen i butikerna och biosalongerna.


Först kommer vi till biosalongen...

Man vet att det kommer bli en himla massa folk inom ett litet område. Alla sitter tätt intill varandra och har täckjackorna vid ryggen. Då kanske det är dags att sänka temperaturen i rummet en aning så det inte blir 30plus så man inte kan koncentrera sig på filmen. Jag har varit på bio två gånger inom loppet av en vecka och på båda gångerna har jag fått ta av munkjackan också och hålla på att svettas ihjäl i bara t-shirt/linne. Inte så roligt! Lite svalare i biosalongerna tack!


Sen till affärerna...

Det finns jättemånga lampor i taket som lyser starkt. Inte allt vanligt folk går klädd som dom som arbetar där - i bara t-shirt. Nej, vi vanligt folk som shoppar där har oftast en jacka eftersom vi går ut mellan butikerna och shoppingcentrerna. Och dessutom har vi oftast vinterjackor nu när det börjar bli kallare. Men sen när man kommer in i butiken blir det en sån stor värmeskillnad. Först den vanliga skillnaden mellan utomhus och inomhus. Sen kommer det extra värme på grund av alla dessa lampor som lyser jättestart ovanför en (och typ bara 30 cm från en i smyckesbutiker och gina tricot här). Nej, man vill inte löka och hålla på att svettas ihjäl när man är i stan under vinterhalvåret. Sänk värmen där med - eller stoppa dit en massa fläktar! Dom som jobbar där i kassan behöver inte ha något fläkt där i närheten om dom skulle frysa. Men allmänheten vill nog ha lite kyligare där!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 30 december 2012 09:43

Alltså jag förstår mig verkligen inte på min egen kropp. De senaste två åren har jag slutat med fotbollen och slutat träna sjuttioelva gånger i veckan. Nu nöjer jag mig med cirka 3-6 pass i veckan, så självklart har jag gått upp några kilon sen mina ...

Av Linnea - 30 december 2012 09:38

Åhh, jag som hade planerat så länge att åka slalom/snowboard idag! Det såg ju till och med lovande ut när de endast hade lovat några ynka minusgrader till skillnad från hela veckan, då det varit minst tjugo varje dag. Nu när jag tittar ut är det blås...

Av Linnea - 30 december 2012 09:31

Ibland vill jag bara vara en vettig och bra människa. Jag vet/tror att säkert över hälften av mina så kallade "kompisar" inte ser mig som så. Men med en sån personlighet kommer så många goda åsikter och känslor. Och med för mycket känslor tycker jag ...

Av Linnea - 29 december 2012 23:11

Ja, jag vet att jag är en kall och okänslosam person. Så tror inte ni behöver påminna mig om det fler gånger. Det finns lite regler som är typiskt mig:1. Om det inte gynnar mig också så ser jag oftast ingen anledning till att göra det.2. Jag trivs vä...

Av Linnea - 28 november 2012 22:58

Jag verkligen älskar min lillasyster kloka kommentarer om pengar nu för tiden. Den senaste hon drog var när vi pratade om att det är bra att vi har extrajobbat medan vi går i skola - och på så sätt tjänat några tusenlappar extra i månaden än vad de "...

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards