När man har för mycket fritid - då finns mixmax :)

Alla inlägg under november 2009

Av Linnea - 24 november 2009 11:32

Igårkväll började läsa Om jag kunde drömma. Det är en av mina favoritböcker. Sen idag när jag satt på bussen hem från skolan så började jag fundera vad det är som gör en bok bra. Är det att karaktären är lik en själv? Är det att karaktären kanske är helt tvärtemot en själv och den upplever saker som man själv aldrig upplevt och kanske skulle vilja uppleva - eller kanske inte alls skulle vilja uppleva, men gillar att läsa om?


Min två favoritböcker är om vampyrer och trollkarlar, så ni kan ju nog gissa vilka det är. Vanligtvis gillar jag inte så mycket fantasi när det kommer till böcker, utan mina andra top 5 favoriter handlar om helt vanliga tonårstjejer/killar och deras vardag. Allt möjligt kan hända. Både det som kan hända mig och kanske något ovanligt som jag aldrig skulle få för mig att göra. Såna böcker gillar jag mest. Men varför?


Varför är svenskaboken vi har i läxa så tråkig att läsa om. Det handlar om en bondgård där djuren tröttnat på att skötas av människorna och gör uppror. Är det för att det handlar om en bondgård? Är en bondgård inte intressant? Är det intressantare att läsa om ett vardagligt liv?


Vad handlar era favoritböcker om?

Vad gör en bok bra?

Av Linnea - 23 november 2009 22:03

Som vanligt när jag kommer hem efter relativt sena träningar (nog för att denna inte var så jättesen. Jag brukar ha till elva ibland) så måste jag alltid göra vissa grejer i en viss ordning. Först kommer jag in och äter lite kvällsmål om jag är hungrig. Oftast är jag inte det så då går jag direkt till datorn (där jag är nu). Därefter hoppar jag snabbt i duschen och går upp hit igen. Här sitter jag tills håret har blivit någorlunda torrt och sen går jag till sängen och läser en bok som vi har i läxa i svenskan. Så har mina dagar sett ut under den senaste veckan och även denna vecka kommer se ut ungefär likadant. Sen slutar det med att jag är astrött på morgonen och önskar att jag hade gått och lagt mig tidigare. Skippat datorn och bara duschat och lagt mig. Men ändå så ändrar jag inte på det. Jag är helt enkelt inte för förändringar. Gonatt!

Av Linnea - 23 november 2009 18:01

Alltså nu ska jag sluta klaga på att jag är trött och att det är konstant mörkt ute dag ut och dag in. Det ska inte bli någon deppblogg som ingen vill läsa. Nog för att ingen vill läsa den annars heller, men det är en annan femma. Jag tror jag ska börja logga in på bloggen när jag känner att jag är glad och pepp. Då blir det oftast glada och trevliga inlägg. När jag är deppig kan jag gräva ner mig i sängen och sätta en bok framför näsan och bara läsa tills jag ändrar humör.


Så nu blir det en ny start. En pigg och glad blogg helt enkelt. :D Jag börjar den fina nya starten med några tips som man kan göra när man vill bli glad eller bara hålla humöret på topp. Observera att det finns tusen andra tips, men jag nämner bara ett par stycken:

  • LYSSNA PÅ MUSIK! Glad musik, peppmusik eller musik som gör att du minns något roligt. Tips: We're gonna win, The Worlds greatest, Girls just wanna have fun m.fl
  • TÄND LJUS OCH SKAPA MYSSTÄMNING! Tänd ljus när det börjar mörkna. Då blir det mer mysigt än tråkigt med mörker. Sätt på en bra film eller sätt dig och läs en bra bok.
  • BAKA! Tänk doften av pepparkaka och lussebullar. Åhh, dags att sätta igång med lusse- och julbaket. :) Ha på lite glad julmusik samtidigt så blir humöret på topp.

Så, det var min tips för idag. Nu ska jag försöka få bort sendraget ur vänstra foten och fortsätta lyssna på lite härlig musik. Ni får ha en kanonkväll! :)

Av Linnea - 23 november 2009 08:14

Jag är så trött så jag skulle kunna somna stående. Bussresan till skolan och allt mörkt kommer ju inte heller attt pigga upp mig. Vill bara krypa ner under täcket igen och sova bort hela dagen. Om vi inte hade haft några speciella lektioner idag så hade jag nog gjort det. Men nope, vi har hantverk idag - och det vill jag inte missa! Men då tänkte jag gå och lägga mig tidigt idag istället så att inte morgondagen skulle bli lika jobbigt. Men nej, då har man träning till halv tio. Efter det måste jag duscha, äta kvällsmål, sitta ett tag vid datorn, göra lite läxor och läsa en bok. Så jag kommer inte somna i tid idag heller. Men imorgon, då ska jag det!


Zzzzzz........

Av Linnea - 22 november 2009 22:35

Idag har jag spelat match och vi vann med 8-7. Inte min bästa match när det gäller skott på mål, men jag fick ändå till två assist. Själva spelet för båda lagen var lite upp och ner. Ena sekunden hade dom press på oss och andra sekunden var det tvärtom.


Hehe, gissa sporten? :D

Av Linnea - 22 november 2009 00:32

Nu har jag precis sett klart filmen Transformers. Det är helt min film! Action/Science Fiction. Den kunde inte blivit bättre! Dessutom är den gjord av min favorit-regissör - Steven Spielberg. 10 av 10 stjärnor. Orkar inte ens skriva en recension av den, utan ni får ta och se den själv! Nu ska jag sova för imorgon ska jag packa och åka iväg på en liten trip över dagen. Hemma på kvällen, så ni får ha det bra!

Av Linnea - 21 november 2009 20:50

Hihu, idag har jag börjat skriva på min önskelista. Den kommer säkert ändrats under veckornas gång. Ta bort saker, lägga till saker osv. Åh, så roligt med jul. Jag älskar julen och stämningen som den för med sig.


Önskelista:

  • Nikon-objektiv (orkar inte skriva vilken 8])
  • Parfym - Black Star
  • Tokio Hotel - Humanoid
  • Harry Potter och halvblodsprinsen
  • NEW MOON!!! (om den hunnit komma ut)
  • Prison Break säsong 4
  • Stor sminkneccessär
  • Presentkort på Gina eller H&M
  • Tecknarpennor

Jag har ju min födelsedag några dagar efter jul så önskelistan är som både för julen och min födelsedag. :)

Av Linnea - 21 november 2009 20:47

Förut hade jag jättemycket onödigt att skriva här, och även lite nödvändigt också. Nu för tiden känns det som att jag inte har något nödvändigt att skriva och ännu mindre onödigt. Inte bra för en bloggare som mej alltså. Blogginspirationen är på noll och det gillar jag lika lite som att snön regnat bort och det är mörkt jämt och ständigt. Aja, denna månad är en liten deppmånad, men snart är den över. Och det ska vara en vit och trevlig jul! Har till och med börjat skriva en önskelista idag. Dedu!

Presentation

Med ynka en trogen besökare om dagen (jag räknas inte in där - lovar!) skriver jag i denna blogg om allt som faller mig i smaken - och ibland sånt som inte gör det!

Omröstning

årstid?
 vinter
 vår
 sommar
 höst
 alla

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards